«خوشا به
حال کسى که شهوت حاضرى را براى موعودى که ندیده رها کند».
[یعنى شهوتى را رها کند به امید آنکه خدا در آخرت به او پاداش خیرى دهد.]
[یعنى شهوتى را رها کند به امید آنکه خدا در آخرت به او پاداش خیرى دهد.]
طُوبَى لِمَنْ تَرَکَ شَهْوَةً
حَاضِرَةً لِمَوْعُودٍ لَمْ یَرَه.
ثواب
الأعمال و عقاب الأعمال، ص: 17، الخصال، ج1، ص: 3. الأمالی (للمفید)، ص: 51 به
سند دیگر.
در برخی از دیگر روایات نیز صبر بر مسأله ای که جوانبش را نمی دانیم بالاتر از صبر بر سختی که جوانبش را می دانیم، شمرده شده است. پر واضح است این عمل بر اساس یقین به حقیقت وعده خداوند است، و نه منفعتی زودگذر.
sohof2@